Thursday, March 22, 2012

დაგვიანებული სასწრაფო ოპერაცია



წყალტუბოში მცხოვრები სო­ცი­­ლუ­რად და­უც­ვე­ლი 78 წლის ვარ­ლამ კი­ლა­ძე სას­წრა­ფო ოპე­რა­ცი­ას სა­ჭი­როებს. სა­დაზ­ღვე­ვო პა­კე­ტით გან­კუთ­ვნი­ლი დახმა­რების მიუხედა­ვად, სი­ღა­რიბის ზღვარს ქვე­მოთ მყოფ პირს ოპე­რა­ცი­ას დღემ­დე არ უფი­ნან­სებენ. გა­და­­დებელი ოპე­რა­ცი­ის სა­ჭი­როების მქო­ნე ბენე­ფი­ცი­­რი 4 თვეა, მო­ლო­დი­ნის რეჟიმ­ში ცხოვ­რობს.

,,ბაბუა­ჩე­მი გუ­ლით ავადმყოფი­ა, მი­სი მდგო­მა­რეობა ყოველ­დღე უფ­რო მძიმ­დება. ყოველ­დღი­ურ რეჟიმ­ში ვე­ლო­დები რო­დის და­­ფი­ნან­სებენ ოპე­რა­ცი­ას, რო­მე­ლიც მის­თვის სა­სი­ცოცხლოდ მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია," - ამბობს პა­ცი­ენ­ტის შვი­ლიშ­ვი­ლი ლა­ნა არ­ვე­ლა­ძე.

ვარ­ლამ კი­ლა­ძის ოჯახის წევ­რების თქმით, გუ­ლის პრობლე­მები და მო­ციმ­ცი­მე არით­მია პა­ცი­ენტს მეხუთე წე­ლია აწუხებს. სხვა­დასხვა ექიმ­თან მკურ­ნა­ლობისა, თუ კონ­სულ­ტა­ციების მიუხედა­ვად, ბოლო დროს მდგო­მა­რეობა უფ­რო გამ­წვავ­და და პა­ცი­ენ­ტმა ქუ­თა­­სის ინ­ტერ­ვენ­ცი­­ლი მე­დი­ცი­ნის ეროვ­ნულ ცენტრს მი­მარ­თა. აღ­ნიშ­ნულ ცენ­ტრში გა­მოკ­ვლე­ვებისა და ანა­ლი­ზების სა­ფუძ­ველ­ზე პა­ცი­ენტს და­უდ­გი­ნეს, რომ სას­წრა­ფო ქი­რურ­გი­ულ ჩა­რე­ვა­სა და გუ­ლის სარ­ქვე­ლების პრო­ტე­ზი­რებას უს­წრა­ფეს ვა­დებში სა­ჭი­როებს.

დი­აგ­ნო­ზის დას­მის შემ­დეგ, ვარ­ლამ კი­ლა­ძეს აღ­ნიშ­ნულ სა­მე­დი­ცი­ნო ცენ­ტრში ე. „კო­რო­ნა­როგ­რა­ფი­ა" - (აპა­რა­ტუ­ლი გა­მოკ­ვლე­ვა) ჩა­­ტარ­და. გა­მოკ­ვლე­ვისთ­ვის სა­ჭი­რო თანხები პა­ცი­ენ­ტმა თა­ვად და­ფა­რა.

,,ჯან­მრთე­ლობის მდგო­მა­რეობის სა­ერ­თო ცნობისათ­ვის სესხად აღებული 1500 ლა­რი იმ იმე­დით დავხარჯეთ, რომ უტყუა­რი დო­კუ­მენ­ტა­ცი­ის სა­ფუძ­ველ­ზე ,,ალ­და­გი" მა­ლე­ვე და­­ფი­ნან­სებდა სა­სი­ცოცხლო მნიშ­ვნე­ლობის ოპე­რა­ცი­ას. შე­დე­გი კი მე­რამ­დე­ნე თვეა მხოლოდ დახარჯული ფუ­ლი, მდგო­მა­რეობის გა­­­რე­სება და გა­ნუხორ­ცი­­ლებელი ოპე­რა­ცი­­ა," - ამბობს პა­ცი­ენ­ტის მე­უღ­ლე ცი­­ლა გაბუნი­ა.

ცნობა პა­ცი­ენ­ტის მდგო­მა­რეობის შე­სახებ და­სავ­ლეთ სა­ქარ­თვე­ლოს ინ­ტერ­ვენ­ცი­­ლი მე­დი­ცი­ნის ცენ­ტრი­დან სა­დაზ­ღვე­ვო კომ­პა­ნია „ალ­და­გი ბისი­­ი"-ში ვარ­ლამ კი­ლა­ძის ოჯახის წევ­რებმა ოთხი თვის წინ წა­რად­გი­ნეს. თუმ­ცა, და­ფი­ნან­სების შე­სახებ პა­სუხი დღემ­დე არ მი­­ღი­ათ.

,,მა­ინ­ტე­რე­სებს წე­ლი­წა­დი თუ ოპე­რა­ცი­ას მდგო­მა­რეობის გარ­თუ­ლებით ვუ­ცა­დე, რო­დე­საც სას­წრა­ფო დახმა­რებას ვსა­ჭი­როებ, რა­ღა ავადმყოფი ვყოფილ­ვარ მა­შინ? თა­ნაც ვში­შობ, რად­გან ყოველ­დღე უა­რე­სად ვხდები," - ამბობს ვარ­ლამ კი­ლა­ძე

და­სავ­ლეთ სა­ქარ­თვე­ლოს ინ­ტერ­ვენ­ცი­­ლი სა­მე­დი­ცი­ნო ცენ­ტრის კარ­დი­­ლო­გი­­რი სამ­სახურის უფ­რო­სი, პრო­ფე­სო­რი კახა ბესე­ლია „ახალ გა­ზეთ­თან" საუბარ­ში აღ­ნიშ­ნავს, რომ სა­დაზ­ღვევო კომ­პა­ნიები ყვე­ლა სა­­პე­რა­ციო შემთხვე­ვის ერ­თდრო­­ლად და­ფი­ნან­სებას ვერ ახერხებენ და ამ მხრივ საკ­მა­ოდ რთუ­ლი სი­ტუ­­ცი­­ა.

,,პა­ცი­ენ­ტთა გაზ­რდი­ლი სა­­პე­რა­ციო რი­გები არა­საკ­მა­რი­სი საბიუჯეტო თანხებია. რად­გან, რო­გორც ვი­ცი, არ­სებობს ე. წ. თვი­­რი კვო­ტები, რომ­ლის ზე­ვით უკ­ვე ვე­ღარ ხერხდება ოპე­რა­ციების და­ფი­ნან­სება," - ამბობს კახა ბესე­ლი­ა.

სა­დაღ­ვე­ვო კომ­პა­ნია „ალ­და­გი ბისი­­ი"-ს მი­ერ მო­წო­დებული ინ­ფორ­მა­ცი­ით, ოპე­რა­ციები ორ ჯგუ­ფად იყოფა: გეგ­მი­­რი და გა­და­­დებელი სახის ოპე­რა­ციებად. მოც­დის რეჟიმი კი მხოლოდ ურ­გენ­ტუ­ლი ჩვე­ნების პა­ცი­ენ­ტებზე არ ვრცელ­დება. სა­დაზ­ღვე­ვო კომ­პა­ნი­­ში აცხადებენ, რომ ვარ­ლამ კი­ლა­ძის ოპე­რა­ცია გეგ­მი­ურ ოპე­რა­ცი­ად არის მიჩ­ნე­­ლი, რო­მე­ლიც 6-თვი­­ნი მოც­დის რეჟიმ­შია ჩას­მუ­ლი.

პა­ცი­ენ­ტის სირ­თუ­ლის ხარისხის შე­სახებ განსხვა­ვებულ ინ­ფორ­მა­ცია ფიქ­სირ­დება 2011 წლის 28 ნო­ემბერს ინ­ტერ­ვენ­ცი­­ლი მე­დი­ცი­ნის ცენ­ტრი­დან გა­ცე­მულ ცნობაში: „ა­ვადმყოფის მიმ­დი­ნა­რეობა გახლავთ ქრო­ნი­კუ­ლი. ესა­ჭი­როება ქი­რურ­გი­­ლი მკურ­ნა­ლობა მიტ­რა­ლუ­რი და სამ­კა­რი­­ნი სარ­ქვე­ლების პრო­ტე­ზი­რება მი­ნი­მა­ლუ­რად მოკ­ლე ვა­და­ში."

ცნობას­თან ერ­თად დარ­თულ ან­გა­რიშ­ფაქ­ტუ­რა­ში და­სა­ფი­ნან­სებელი ოპე­რა­ცი­ის­თვის სა­ჭი­რო თანხად მი­თი­თებული 14 300 ლა­რი­ა.

და­სავ­ლეთ სა­ქარ­თვე­ლოს ინ­ტერ­ვენ­ცი­­ლი სა­მე­დი­ცი­ნო ცენ­ტრის კარ­დი­­ლო­გი­­რი სამ­სახურის უფ­რო­სი, პრო­ფე­სო­რი კახა ბესე­ლია ამბობს, რომ სას­წრა­ფო ოპე­რა­ცი­ის სა­ჭი­როების შემთხვე­ვა­ში, და­ფი­ნან­სების მომ­ლო­დი­ნე რეჟიმ­ში მყოფ პა­ცი­ენ­ტის დაგ­ვი­­ნებულ­მა დახმა­რებამ შე­იძ­ლება მდგო­მა­რეობა არამხოლოდ გა­ურ­თუ­ლოს, არა­მედ სა­სი­ცოცხლო რის­კებამ­დეც მიიყვა­ნოს.

,,რო­დე­საც ჯან­მრთე­ლობის მდგო­მა­რეობა გარ­თუ­ლებული­ა, დაგ­ვი­­ნებული ჩა­რე­ვა უკ­ვე გარ­კვე­ულ რის­კებს უკავ­შირ­დება. დრო ყვე­ლა­ზე მთა­ვა­რი ფაქ­ტო­რი­ა. სწო­რედ დრო­­ლი ჩა­რე­ვა გან­საზ­ღვრავს ოპე­რა­ცი­ის ჯერ რის­კსა და მე­რე რე­ზულ­ტატს," - ამბობს კახა ბესე­ლი­ა.

ანა ჯანაშია

No comments:

Post a Comment