უთაისში, სადაზღვევო პაკეტის მფლობელი სოციალურად დაუცველი მოქალაქეები პოლისით ვერ სარგებლობენ. სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში, სოციალურად დაუცველი მოსახლეობის ჯამრთელობის დაზღვევას ქუთაისში სადაზღვევო კომპანია „ალდაგი ბისიაი" უზრუნველყოფს. სიღარიბის ზღვარს ქვემოთ მყოფი მოსახლეობის სამედიცინო დაზღვევის პროგრამის ფარგლებში, კომპანია სულ 23 957 ბენეფიციარს ემსახურება.
ქუთაისში მცხოვრები ნუნუ ლორთქიფანიძე ქრონიკული დაავადების მქონე პაციენტთა რიცხვს მიეკუთვნება. მას სადაზღვევო კომპანია „ალდაგი ბისიაი"-ს დაზღვევა გასული წლის ოქტომბრიდან აქვს. ბენეფიციარს პოლისის გამოყენება დაზღვევის მიღებიდან 1 თვეში დასჭირდა. ლორთქიფანიძე ინსულტის დიაგნოზით შპს „იმერეთის რეგიონალურ კლინიკურ საავადმყოფოში" მოხვდა (რომელიც „ალდაგი ბისია"-ის საკუთრებაშია). ნუნუ ლორთქიფანიძის შვილიშვილის, ქეთევან ღუდუშაურის თქმით, მდგომარეობის გაუმჯობესებისთვის პაციენტს 5 დღიანი ჰოსპიტალიზაცია სჭირდებოდა, თუმცა ის 3 დღეში გამოწერეს.
„სადაზღვევო კომპანიამ ძალიან გააფუჭა პოლისის პირობები. ბებიას მუდმივად ესაჭიროება ექიმის მეთვალყურეობა და მედიკამენტების მიღება. წამლები საშინლად ძვირი ღირს. კარგი იქნებოდა, პოლისი წამლებზე გარკვეულ შეღავათს რომ ითვალისწინებდეს. გარდა ამისა, ნებისმიერ საავადმყოფოში ექიმთან ვიზიტს კომპანია არ აფინანსებს. მხოლოდ იმ დაწესებულებაში შეგვიძლია მისვლა, რომელიც უბნით გვეკუთვნის," - ამბობს ქეთევან ღუდუშაური.
ქუთაისში მცხოვრები 20 წლის სალომე მამაგეიშვილი ერთ-ერთი მათგანია, რომელიც სამედიცინო პოლისის მეშვეობით სასურველი მომსახურების მიღებას ასევე ვერ ახერხებს. სალომეს ორივე მკერდის სიმსივნე აქვს. მას გადაუდებელი ქირურგიული ჩარევა სჭირდება. სადაზღვევო კომპანიაში მამაგეიშვილმა 1044 ლარიანი ანგარიშფაქტურა მიიტანა. კომპანიამ მას მხოლოდ ერთი სარძევე ჯირკვლის ოპერაცია დაუფინანსა, თუმცა მოცდის პერიოდში ჩასვა. შესაბამისად, პაციენტი ოპერაციისათვის საჭირო თანხას მიმდინარე წლის მარტში მიიღებს.
„რატომ გვაძლევენ სადაზღვევო პოლისებს, თუ ის არაფერს წარმოადგენს? კომპანიამ მხოლოდ ექიმის ვიზიტი დამიფინანსა. 30 ლარს ბოლოს და ბოლოს ვისესხებდი სადმე და აქამდე ისე მოვიდოდი, ოპერაციის თანხა საიდან მოვიტანო?" - ამბობს სალომე მამაგეიშვილის დედა ზეინაბ ხეცურიანი.
ჯანმრთელობის დაზღვევის მედიაციის სამსახური, რომელიც საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროში გასული წლის მაისში ამოქმედდა, სწორედ მსგავსი სახის დავებს განიხილავს. აღნიშნული სამსახურის მოვალეობას წარმოადგენს იმის გაკონტროლება, რამდენად სარგებლობენ მოქალაქეები დაზღვევით, არის თუ არა დაცული მათი უფლებები სადაზღვევო კომპანიებთან ურთიერთობისას? ასევე, განიხილავს იმ მოქალაქეთა საქმეებს, რომლებსაც უარი ეთქვათ მომსახურების დაფინანსებაზე სადაზღვევო კომპანიის მხრიდან, ხოლო მომსახურების გაწევაზე კლინიკის მხრიდან. მედიაციის სამსახურს მოქალაქეთა ადვოკატირების ფუნქციაც აკისრია.
ჯანმრთელობის დაზღვევის მედიაციის სამსახურში განმარტავენ, რომ პრობლემას მოქალაქეების არაინფორმირებულობა წარმოადგენს. მედიაციის სამსახურის დავების განხილვის სამმართველოს უფროსი სპეციალისტის - ალექსანდრე ასათიანის თქმით, მათ მოქალაქეები მთელი საქართველოს მასშტაბით მიმართავენ. მიმართვების წილი იმერეთის რეგიონსა და მათ შორის, ქუთაისში მცხოვრებ მოქალაქეებზეც მოდის. ალექსანდრე ასათიანის თქმით, მოქალაქეები სამსახურს ძირითადად ინფორმაციული შინაარსის კითხვებით მიმართავენ. კერძოდ, რომელ სამედიცინო მომსახურებას ითვალისწინებს სადაზღვევო პოლისი და რომელს-არა. ასათიანი ამბობს, რომ მოქალაქეებსა და სადაზღვევო კომპანიებს შორის დავას სამედიცინო დაწესებულების არჩევის საკითხიც წარმოშობს.
„ადამიანს უნდა, რომ სამედიცინო მომსახურება მის მიერ არჩეულ სამედიცინო დაწესებულებაში დაუფინანსდეს. სამედიცინო დაწესებულების არჩევა კი სადაზღვევო კომპანიის პრეროგატივაა. მოქალაქეები ითხოვენ აგრეთვე, მაღალტექნოლოგიურ კვლევებსა და მედიკამენტებს. ძირითადი პრობლემა არის ის, რომ მოქალაქებმა იცოდნენ პოლისის ინსტრუქცია," - ამბობს ასათიანი.
სადაზღვევო კომპანია „ალდაგი ბისიაის" საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურის უფროსი მაია ივჩენკო კომპანიის მიერ დაზღვეული მოქალაქეების პრეტენზიებთან დაკავშირებით განმარტებას აკეთებს. ივჩენკოს თქმით, ნუნუ ლორთქიფანიძე საავადმყოფოში ურგენტის რეჟიმში მოხვდა. ურგენტული ჰოსპიტალური მომსახურება კი დაზღვეულის ჯანმრთელობის მდგომარეობის გაუარესების შემთხვევაში, სამკურნალო-დიაგნოსტიკური ღონისძიებების ჩატარებას ითვალისწინებს.
„მდგომარეობის დასტაბილურების შემდეგ, დაზღვეულის კონსერვატიული მკურნალობა სტაციონალურად არ იფარება სიღარიბის ზღვარს ქვემოთ პოლისით მოსარგებლეებისათვის. სტაციონარიდან გაწერისას პაციენტის მდგომარეობა გაუმჯობესებული იყო. ინსულტიან პაციენტს მუდმივი მეთვალყურეობა და მედიკამენტოზური მკურნალობა ესაჭიროება. ამ მომსახურებას პოლისი ფარავს უბნის პოლიკლინიკის დონეზე ოჯახის ექიმის და სპეციალისტის მომსახურების სახით," - ამბობს მაია ივჩენკო.
როგორც სადაზღვევო კომპანიის საზოგადოებასთან ურთიერთობის ხელმძღვანელი ამბობს, არ ყოფილა შემთხვევა, როცა დაზღვეულს ან კლინიკას მათთვის მიემართოს და კომპანიას სამედიცინო მომსახურება არ დაეფინანსებინოს. სალომე მამაგეიშვილთან დაკავშირებით მაია ივჩენკო განმარტავს, რომ ამ შემთხვევაში საქმე გვაქვს კეთილთვისებიან სიმსივნესთან, რომელიც არ შედის ავთვისებიანი სიმსივნეების რიცხვში და რომელიც საჭიროებს გეგმიურ ქირურგიულ ჩარევას.
„გეგმიური ჰოსპიტალური მომსახურება სახელმწიფო დადგენილების თანახმად, ითვალისწინებს მოცდის პერიოდს 6 თვემდე," - ამბობს მაია ივჩენკო.
ქრისტინა ქარჩხაძე
No comments:
Post a Comment