მომავალ წელს ქუთაისში ველოგზა უნდა აშენდეს. გზის პროექტი უკვე მზადაა და "საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდში" დასამტკიცებლადაა წარგზავნილი.
ქუთაისში ველოგზის მშენებლობის იდეა საქართველოს პრეზიდენტს ეკუთვნის. ადგილობრივ თვითმმართველობაში აცხადებენ, რომ ველოგზა ქალაქში ტურიზმის განვითარებას შეუწყობს ხელს.
ქუთაისში ველოგზის მშენებლობის იდეა საქართველოს პრეზიდენტს ეკუთვნის. ადგილობრივ თვითმმართველობაში აცხადებენ, რომ ველოგზა ქალაქში ტურიზმის განვითარებას შეუწყობს ხელს.
"მთელ მსოფლიოში და ძირითადად ევროპაში, არსებობს ველობილიკები, რადგან ეს ძალიან მოთხოვნადი ტრანსპორტის სახეობაა ტურისტების მხრიდან. როდესაც ქალაქში ჩამოდის ტურისტი, ველოგზა იძლევა იმის საშუალებას, რომ ტურისტმა ველოსიპედით დაათვალიეროს მთელი ქალაქი. სხვათაშორის, წელს ქუთაისში მოიმატა ტურისტების რაოდენობამ და ამანაც ცხადჰყო, რომ აუცილებელია ველობილიკების მოწყობა," - ამბობს ქუთაისის მერის პირველი მოადგილე დავით ანდღულაძე.
ქუთაისში ველოგზის მშენებლობისთვის საჭირო თანხა "აზიის განვითარების ბანკის" (ADB) მიერ საქართველოსთვის გამოყოფილი კრედიტიდან დაიხარჯება. 300 მილიონი აშშ დოლარის მოცულობის საკრედიტო ხაზი აღნიშნულმა ბანკმა საქართველოს მთავრობას 2008 წლის აგვისტოს ომის შემდეგ გაუხსნა. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს ოფიციალურ ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებულ დონორთა მხარდაჭერის მატრიცაში მითითებულია, რომ ADB-ის საკრედიტო ლიმიტის ნახევარი - 150 მილიონი აშშ დოლარი პირდაპირი საბიუჯეტო დახმარებისთვისაა განსაზღვრული; 70 მილიონი დოლარი - აჭარის შემოვლითი გზის მშენებლობისთვის; 40 მილიონი - თბილისში ურბანული ინფრასტრუქტურის განვითარებისთვის, 40 მილიონი კი - საქართველოში მუნიციპალური მომსახურების და ინფრასტრუქტურის განვითარებისთვის. განსხვავებული მონაცემები გვხვდება უშუალოდ "აზიის განვითარების ბანკის" ოფიციალურ ვებ-გვერდზე. ერთ-ერთ ბოლო სასესხო ხელშეკრულება, რაც "აზიის განვითარების ბანკმა" ქართულ მხარესთან გააფორმა, 2010 წლის 20 აგვისტოსაა დათარიღებული. აღნიშნული ხელშეკრულებით 30 მილიონიანი კრედიტის ფარგლებში საქართველოში "მუნიციპალური მომსახურების განვითარების პროგრამის მეორე ფაზა" უნდა განხორციელდეს. პროექტს "საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდი" ახორციელებს და მიზნად ისახავს საქართველოს ორ უმსხვილეს ქალაქში - თბილისსა და ქუთაისში ურბანული ტრასნპორტის განვითარების ხელშეწყობას. სწორედ ამ პროექტის ფარგლებშია გათვალისწინებული ქუთაისში ველოგზის მოწყობა.
"თავდაპირველად ქალაქის ხელმძღვანელობამ მიიღო შეტყობინება, რომ ველოგზის მშენებლობისთვის გამოყოფილი იყო 5 200 000 ლარი, მოგვიანებით კი გაირკვა, რომ შეცდომით იყო მითითებული ვალუტის დასახელება და სინამდვილეში გამოყოფილი იყო 5 200 000 დოლარი. შესაბამისად, პროექტის ხარჯთაღრიცხვა მოვამზადე 9 650 000 ლარზე," - განმარტავს საპროექტო კომპანია "კომუნმშენპროექტი 2006"-ის ხელმძღვანელი გია გვანცელაძე. რამ გამოწვია მსგავსი ცდომილება ციფრებში, ამაზე პასუხი "საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდში" არ გააჩნიათ, სამაგიეროდ, ადასტურებენ, რომ ქუთაისში ველოგზის მშენებლობისთვის ნამდვილად 5 200 000 აშშ დოლარია გამოყოფილი, თუმცა იქვე განმარტავენ, რომ აღნიშნულმა თანხამ შესაძლოა, გარკვეული კორექტირებაც განიცადოს.
"პროექტის მომზადების პროცესში ჩვენ რამდენიმე საპროექტო ორგანიზაცია გვყავდა ჩართული, ასევე, მონაწილეობდა ქუთაისის მერიის არქტიტექტურისა და საგარეო ურთიერთობების სამსახურები. უნდა გითხრათ, რომ ძალიან შრომატევადი საქმიანობა გავწიეთ," - ამბობს ქუთაისის მერის პირველი მოადგილე.
ველოგზის პროექტირებისთვის საჭირო თანხა - 10 000 ლარი ქუთაისის ადგილობრივი ბიუჯეტიდან გამოიყო. პროექტიც, საბოლოოდ, ადგილობრივმა ი/მ "გია ხუჯაძემ" მოამზადა, მერიის არქიტექტურის სამსახურის ზედამხედველობით. პროექტით გათვალისწინებულია 30 კილომეტრიანი ველოგზის მშენებლობა. გზა საფეხმავლო და ველობილიკებისგან შედგება. ველობილიკის სიგანე 2.5 მეტრი იქნება: "ველობილიკისთვის გათვალისწინებულია ბეტონის გზის მშენებლობა, რომელიც დეკორატიული მოზაიკით იქნება მოპირკეთებული," - განმარტავენ არქიტექტურის სამსახურში. ველობილიკის გასწვრივ სკამები, ველოსადგომები და ბილიკის აღმნიშვნელი ნიშნები მოეწყობა, ასევე, დამონტაჟდება მზის ენერგიაზე მომუშავე გარე განათება. ველობილიკი საავტომობილო გზისგან ფილებით მოწყობილი საფეხმავლო ბილიკით გაიმიჯნება, რომლის სიგანე 1.5 მეტრი იქნება.
ველოგზა ქუთაისის რამდენიმე უბანს მოიცავს: პროექტის მიხედვით, ცალკე გზა აშენდება ახალგაზრდობის გამზირზე და ავტოქარხნის დასახლებაში, ასევე, დაგეგმილია ნიკეა-თაბუკაშვილის, ბუხაიძე-გამსახურდია-ჯავახიშვილისა და სულხან-საბა-გუგუნავას ქუჩების დამაკავშირებელი ზოლების მშენებლობა.
"შევეცადეთ, ყველანაირად სრულყოფილი პროექტი შეგვექმნა," - ამბობს დავით ანდღულაძე. პროექტი ამჟამად "საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდშია" გადაგზავნილი. იმ შემთხვევაში, თუ პროექტი აღნიშნული ფონდისგან დადებით შეფასებას მიიღებს, იგი დასამტკიცებლად "აზიის განვითარების ბანკს" გადაეცემა და მხოლოდ ამის შემდეგ იქნება შესაძლებელი, რომ ჩატარდეს საერთაშორისო ტენდერი ქუთაისში ველოგზის მშენებლობასთან დაკავშირებით. სწორედ საერთაშორისო ტენდერის შედეგად გამოვლენილი კომპანია მიიღებს 9 650 000 ლარს ქუთაისში 30 კმ-ანი ველოგზის მშენებლობისთვის.
"ჩვენი სურვილია, რომ ეს ყველაფერი წლის ბოლომდე მოვასწროთ," - ამბობს ქუთაისის მერის პირველი მოადგილე.
"საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდიდან" მიღებული ინფორმაციის თანახმად, ქუთაისში ველოგზის მშენებლობა 2011 წლის გაზაფხულზე დაიწყება.
ველოგზის გარდა, კიდევ რა პროექტები განხორციელდება ქუთაისში "აზიის განვითარების ბანკის" მიერ "მუნიციპალური მომსახურების განვითარების პროექტის მეორე ფაზისთვის" გამოყოფილი კრედიტით, ჯერ-ჯერობით უცნობია. პროექტის აღწერაში, "აზიის განვითარების ბანკს" მითითებული აქვს, რომ 30 მილიონი აშშ დოლარი გამოყო საქართველოს მთავრობის თხოვნით, რაც გულისხმობს თბილისისა და ქუთაისის მუნიციპალური ტრანსპორტის სისტემაში საინვესტიციო პროგრამების განხორციელებას, კერძოდ, საავტომობილო გზების, სატრანსპორტო სქემის ორგანიზებისა და საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოწესრიგების კუთხით.
მაია მეცხვარიშვილი
No comments:
Post a Comment