Sunday, February 28, 2010

ადვოკატმა შესაძლოა, პოლიტიკური თავშესაფარი მოითხოვოს

ქუთაისელი ადვოკატის ლედი ტუკვაძის კუთვნილი ავტომანქანის აფეთქების თაობაზე მოკვლევას შსს ქუთაისის სამმართველოს პირველი რაიონული განყოფილება აწარმოებს, თუმცა გამოძიებას ეჭვმიტანილი ამ დრომდე არ გამოუვლენია. ტუკვაძის კუთვნილი "BMW"-ს მარკის ავტომანქანა ქუთაისში, 18 თებერვალს, ღამის 4 საათზე, მისივე საცხოვრებელი სახლის ეზოში - აღმაშენებლის გამზირზე ააფეთქეს. აფეთქებას მსხვერპლი არ მოჰყოლია, რადგან შემთხვევის მომენტში ადვოკატი თბილისში იმყოფებოდა. "18-ში დილით, ჩემმა დამ დამირეკა და მითხრა, რომ ღამით საშინელი აფეთქების ხმა გაიგონეს. როდესაც გარეთ გაიხედეს, თეთრი კვამლი იყო და ავტომანქანა - განადგურებული. მაშინვე მოვიდნენ სამართალდამცავები. გამოიძახეს თბილისის საექსპერტო ჯგუფები და დაიწყო გამოძიება. ვიცი, რომ შს მინისტრს ჰყავს პირად კონტროლზე აყვანილი ეს საქმე. ძალიან ცუდი ფაქტია, რაც მოხდა," - ამბობს ადვოკატი ლედი ტუკვაძე. მისი თქმით, ასეთი პირდაპირი თავდასხმის პრეცენდენტი საქართველოში 1990-ანი წლების შემდეგ არ ყოფილა.რა გახდა ერთ-ერთი ყველაზე ხმაურიანი აფეთქების მიზეზი - ადვოკატის დაშინება თუ მისი ლიკვიდაციის მცდელობა? - ამ დრომდე მხოლოდ ვერსიები არსებობს. გამოძიებას ეჭვმიტანილი ჯერ არ ჰყავს. თავად ადვოკატი უკვე დაკითხულია და დაზარალებულადაა ცნობილი, თუმცა სავარაუდო ეჭვმიტანილს ვერც ის ასახელებს. სამაგიეროდ, მომხდარ ფაქტს პროფესიულ საქმიანობას უკავშირებს, რომელიც მისი საადვოკატო მოღვაწეობის მანძილზე საკმაოდ მჭიდროდაა დაკავშირებული როგორც ქურდულ სამყაროსთან, ასევე - ძალოვან სტრუქტურებთან. ამის მიუხედავად, დაზარალებული მომხდარ ფაქტში მათ მონაწილეობას გამორიცხავს.
"ქურდულ სამყაროს როგორ დავუკავშირებ ამ საქმეს? ამ სამყაროს წარმომადგენლების თითქმის 70%-ის დამცავი მე ვარ. ახლო, ნათესაური ურთიერთობა მაქვს ბევრი მათგანის ოჯახთანაც. არ ვმალავ, რომ ნათლიმირონობა მაკავშირებს. თუმცა, ასევე, ვარ ძალოვნების შვილების ნათლიაც. ამიტომ, გამოვრიცხავ ამ საქმეში მათ მონაწილეობას," - ამბობს ლედი ტუკვაძე.
ადვოკატი ამბობს, რომ მისი საქმიანობის მანძილზე ძალიან ბევრ სკანდალურ საქმეშია ჩართული, რაც შეიძლებოდა აფეთქების მიზეზი გამხადრიყო. დაზარალებულის თქმით, მის მიმართ გარკვეული სახის ბრძოლები ბოლო ერთი წელია განსაკუთრებული ინტენსივობით ხორციელდება. ლელი ტუკვაძე აღნიშნავს, რომ მომხდარი ფაქტი მის წინააღმდეგ განხორციელებული ქმედების პირველი მცდელობა არ ყოფილა.
"გასული წლის 10 აპრილს საშინელ ავტოავარიაში მოვყევი. გაურკვეველ ვითარებაში მოხდა ეს ავარია. სახლიდან გამოსვლის შემდეგ მომენტალურად აკრიფა სიჩქარე ავტომაქანამ და მუხრუჭებმაც არ დაიჭირა. ძალიან ბევრი კითხვა გაჩნდა ამ ავარიის ირგვლივ, მაგრამ მაშინ განცხადებების გაკეთებისგან შევიკავე თავი. მე ძალიან ბევრ მაღალჩინოსანს შევხვდი, რომ გამერკვია, საიდან მოდიოდა ჩემს მიმართ ასეთი დაპირისპირებები. ჭორები ვრცელდებოდა, რომ მე წავედი საადვოკატო სფეროდან," - ამბობს ტუკვაძე და იქვე განმარტავს, რომ ადვოკატობაზე თავის დანებებას მართლაც აპირებდა.
"ვფიქრობდი, რომ საჯარო სფეროში გადავსულიყავი. იქიდან გამომდინარე, რომ ჩემს ირგვლივ ძალიან ბევრი ბუნდოვანი შიდა ბრძოლები ხდებოდა და ეს ბოლოს აფეთქებით დასრულდა. როგორც ჩანს, რა დოზითაც მე ვარ ამ სფეროში და რა დოზითაც ჩემი სახელი დ გვარია, არ უნდათ, რომ ამ დოზით იყოს," - ამბობს ადვოკატი. ლედი ტუკვაძე ფიქრობს, რომ აფეთქება შესაძლოა, კერძო პირს და რომელიმე კონკრეტულ საქმეს უკავშირდებოდეს.
"არის ასეთი რამდენიმე საქმე. ერთ-ერთი მილიონიან ქონებას შეეხება. შეიძლება სხვის საქმეში ჩავყავი ცხვირი, მაგრამ მინდა ვუთხრა იმ პიროვნებას, რომ აღარაფერი აღარ მახსოვს. მყავს მცირეწლოვანი შვილი და თავი დაანებონ ჩემს ოჯახს. მე ბევრ საქმეს ვიცნობ და ბევრ ინფორმაციას ვფლობ, მაგრამ თამაშის წესებს ყოველთვის ვიცავ. ინფორმაციას კომპრომატებად არ ვიყენებ. ახლაც მაქვს 4-5 საქმე, ვიცავ რამდენიმე კანონიერ ქურდსაც," - ამბობს ადვოკატი.
შესაძლოა, ეს საქმეები მისთვის, როგორც ადვოკატისთვის ბოლო აღმოჩნდეს. ლედი ტუკვაძე ამბობს, რომ მალე საადვოკატო სფეროდან წასვლის თაობაზე განცხადებას გააკეთებს. არ არის გამორიცხული, რომ მან პოლიტიკური თავშესაფარიც მოითხოვოს, რაშიც დახმარებას, როგორც თავად ამბობს, ადვოკატთა ასოციაცია პირდება.
თეა ზიბზიბაძე

No comments:

Post a Comment