Sunday, February 28, 2010

ნებაყოფლობითი "ხარკი"

ქუთაისის ადგილობრივმა თვითმმართველობამ უფასო მგზავრობის პროგრამის ხარჯზე 101 000 ლარი დაზოგა. ადგილობრივი ბიჯეტიდან დაფინანსებულ ზემოხსენებულ პროგრამას ურთიერთშეთანხმების საფუძველზე "თეგეტა მოტორსი" განახორციელებს სრულიად უსასყიდლოდ. ქუთაისში შიდა საქალაქო საავტობუსო ხაზებზე მონოპოლისტად ქცეულმა "თეგეტა მოტორსმა" წლის ბოლომდე 12 000 ბენეფიციარის უფასო სატრანსპორტო მომსახურბა უნდა უზრუნველყოს.
ქუთაისის მერმა და "თეგეტა მოტორისის" გენერალურმა დირექტორმა გიორგი მშვილდაძემ უფასო მგზავრობის პროგრამის განსახორციელებლად ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმს ორი კვირის წინ მოაწერეს ხელი. ქუთაისის მერიაში აცხადებენ, რომ კომპანიის მხრიდან ეს იყო კეთილი ნების გამოხატვა.
"უფასო მგზავრობის პროგრამა ყოველწლიურად ფინანსდება ბიუჯეტიდან და წელსაც ჩაიდო ბიუჯეტში აღნიშნული მუხლი. პროგრამის განსახორციელებლად "თეგეტა მოტორსი" მერიას არ შეურჩევია. დაახლოებით იანვრის თვეში ის თავად შემოვიდა ინიციატივით, რომ საკუთარ თავზე აიღებს ბენეფიციართა უფასო გადაზიდვას. "თეგეტა მოტორსი" არის ის ძირითადი გადამზიდი, რომელიც ემსახურება ქალაქის საავტობუსო ხაზებს. ამიტომ, გამოხატა კეთილი ნება და პროგრამის უფასოდ განხორციელების ვალდებულება აიღო," - ამბობს ქუთაისის ვიცე-მერი მერაბ მეშველიანი.
თუმცა, ეს ამ ურთიერთშეთანხმების მხოლოდ ოფიციალური ვერსიაა. მხარეებს შორის გაფორმებული ხელშეკრულების თაობაზე არსებობს სხვა, არაოფიციალური ვერსიებიც. კერძოდ, საუბარია იმაზე, რომ "თეგეტა მოტორსს" ამ ვალდებულების აღება ხელისუფლებიდან მოსთხოვეს და ეს ნაბიჯი საავტობუსო ხაზებზე მისი მონოპოლიისთვის გადახდილი ხარკია მთავრობისათვის. როგორც ცნობილია, საავტობუსო ხაზებზე გასულ წელს ჩატარებული ტენდერის შედეგებით ხუთწლიანი მფლობელობა "თეგეტა მოტორსის" საკუთრებაში მყოფმა გადამზიდავებმა მოიპოვეს. ამ შედეგებს კი მთავრობასთან შემდგარ გარიგებებს უკავშირებენ. უცნობია, იყო თუ გარიგების ერთ-ერთი თემა უფასო მგზავრობის პროგრამის უსასყიდლოდ განხორიცლების ვალდებულება. თუმცა დღესდღეობით ამბობენ, რომ ამ ხარკით ადგილობრივი მთავრობა საარჩევნოდ თანხებს ზოგავს. ასევე, საუბარია იმაზეც, რომ მთავრობასა და "თეგეტას" შორის გაფორმებული მემორანდუმით ყელაზე მეტად მძღოლები დაზარალდებიან, რადგან ბიუჯეტიდან გამოყოფილ თანხებზე უარის თქმა სწორედ მძღოლთა ანაღაურებაზე აისახება. საზოგადოებში არსებულ ამ ვერსიებს კატეგოროულად უარყოფენ შეთანხმებული მხარეები. "თეგეტა მოტორსის" საკუთრებაში არსებული შპს "სამგზავროს" დირექტორი ზაალ სახელაშვილი აცხადებს, რომ ქვეყანაში ბევრი გაჭირვებული ადამიანია და ამიტომ ადგილობრივ ხელისუფლებას ეხმარებიან, რომ თანხები დაზოგონ და ის სხვა სოციალური პროგრამების განსახორციელებად გამოიყენონ.
"ვერ დავეთანხმები გავრცელებულ მოსაზრებას მთავრობისთვის ხარკის გადახდის შესახებ. სახელმწიფო გამომძალველი არ არის. ჩვენ ერთი წლის მანძილზე გავწევთ იმ საფასურის მომსახურეობას, რაც გათვალისწინებული იყო ბიუჯეტში აღნიშნული პროგრამის განსახორციელებად. შესაბამისად, მძღოლებიც მიიღებენ კუთვნილ ანაზღაურებას," - ამბობს ზაალ სახელაშვილი.
"თეგეტა მოტორსი" თავად გაუწევს კოორდინაციას, რომ ბენეფიციარები უფასოდ გადაიყვანონ და გაურკვევლობები არ იყოს სხვა კუთხითაც. ის დაარეგულირებს მძღოლთა ფინანსურ უზრუნველყოფას მთელი წლის მანძილზე," - ამბობს მერაბ მეშველიანი.
მერიაში აცხადებენ, რომ უფასო მგზავრობის პროგრამა განხორციელდება შემდეგ ბენეფიციარებზე: უფასო კვების პროგრამის ბენეფიციარებზე, მე-2 მსოფლიო ომის ვეტერანებზე, ომის ინვალიდებსა და მარჩენალდაკარგულებზე, წითელი ჯვრის კლუბების მარტოხელა ხანდაზმულებსა და პენსიონერებზე, მრავალშვილიან დედებზე და მხედეველობით მკვეთრად შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირებზე.
ვიცე-მერის თქმით, უფასო მგზავრობის პროგრამისთვის სპეციალური საშვების დმზადება მოხდა, რომლებიც ყველა ბენეფიციარს უკვე გადაეცა. საშვების დასამზადებლად თანხა ადგილობრივმა თვითმმართველობამ გაიღო პროგრამის მთლიანი ბიუჯეტიდან და აღნიშნულმა ხარჯმა 1000 ლარამდე შეადგინა. მერაბ მეშველიანის თქმით, პროგრამისთვის განსაზღვრული დანარჩენი თნხა დანაზოგის სახით კვლავ რჩება ადგილობრივ ბიუჯეტში და ხელისუფლება უახლოეს პერიოდში მიიღებს გადაწყვეტილებას, რა მიმართულებით მოხდება მისი დახარჯვა.
თეა ზიბზიბაძე

No comments:

Post a Comment