Sunday, January 29, 2012

ქუთაისის სკოლებში „შავი სია" გაიხსნა

ქუ­თა­­სის საჯარო სკო­ლებს მე­თორ­მე­ტეკ­ლა­სე­ლები ტო­ვებენ. უკ­ვე ცნობილი­ა, რომ მოს­წავ­ლეები გა­რიცხეს №17, №19 და №37 საჯარო სკო­ლებიდან. თუმ­ცა, არ­სებული ინ­ფორ­მა­ცი­ით, მე­თორ­მე­ტეკ­ლა­სელ­თა „წმენ­და" ქა­ლა­ქის თით­ქმის ყვე­ლა სკო­ლა­ში მიმ­დი­ნა­რეობს. გა­რიცხვას გა­დარ­ჩე­ნი­ლი მოს­წავ­ლეების ნა­წი­ლი კი საჯარო სკო­ლებიდან კერ­ძო სკო­ლებში ინაც­ვლებს.

ქუ­თა­­სის №37 საჯარო სკო­ლის და­ტო­ვება სკო­ლის 14 მოს­წავ­ლეს მოუხდა. აღ­ნიშ­ნულ სა­გან­მა­ნათ­ლებლო და­წე­სებულებაში 2 მე­თორ­მე­ტე კლა­სი­ა. მიმ­დი­ნა­რე წელს ერ­თი კლა­სი­დან 5 მოს­წავ­ლე გა­რიცხეს, ხოლო მი­სი პა­რა­ლე­ლუ­რი კლა­სი­დან - 9 მოს­წავ­ლე. მოს­წავ­ლეების თქმით, მი­ზე­ზად მათ გაკ­ვე­თი­ლების გაც­დე­ნა და შე­ფა­სების არ­ქო­ნა და­­სახელეს. მოს­წავ­ლეები იმა­საც ამბობენ, რომ მას­წავ­ლებლები შე­ფა­სებებს მი­ზან­მი­მარ­თუ­ლად არ წერ­დნენ, რომ მათ­თვის გა­მოც­და­ზე გას­ვლის სა­შუ­­ლება არ მი­­ცათ.

და­მამ­თავ­რებელი კლა­სის მოს­წავ­ლე­თა მი­მართ განხორ­ცი­­ლებული „რეპ­რე­სიები" სა­­ტეს­ტა­ტო გა­მოც­დებს უკავ­შირ­დება. გა­მოც­დები 8 ძი­რი­თად სა­გან­ში ტარ­დება. გა­სულ წელს სა­ქარ­თვე­ლოს საჯარო და კერ­ძო სკო­ლებში გა­მო­საშ­ვები გა­მოც­დები პირ­ვე­ლად ჩა­ტარ­და. შე­საბამი­სად, მი­ნი­მა­ლუ­რი კომ­პე­ტენ­ცი­ის ზღვა­რიც დაბალი იყო. მიმ­დი­ნა­რე წელს, კი სკო­ლებში სა­გა­მოც­დო სა­კითხების გარ­თუ­ლებას პროგ­ნო­ზი­რებენ, რის გა­მოც თავ­დაც­ვის მე­ქა­ნიზ­მებს მი­მარ­თა­ვენ. გარ­და ამი­სა, მო­მა­ვა­ლი გა­მოც­დების ფონ­ზე მას­წავ­ლებლები და მოს­წავ­ლეები ურ­თი­ერთბრალ­დებებით შე­მო­­ფარ­გლებიან. მოს­წავ­ლეების განცხადებით, იმ შემთხვე­ვა­ში თუ ისი­ნი საა­ტეს­ტა­ტო გა­მოც­დებზე კარგ შე­დეგს არ აჩ­ვე­ნებენ, საგ­ნის მას­წავ­ლებელს შე­საძ­ლო­ა, სკო­ლი­დან წას­ვლა მოუხდეს.

მას­წავ­ლებელ­თან ერ­თად სკო­ლის დი­რექ­ტო­რის პა­სუხის­მგებლობის სა­კითხიც დგება.

№37 სკო­ლის ერთ-ერ­თი მოს­წავ­ლე გი­ორ­გი ბარა­მია პრე­ტენ­ზიებს მას­წავ­ლებელ­თა მი­სა­მარ­თით გა­მოთ­ქვამს. მი­სი თქმით, ამ დრომ­დე მოს­წავ­ლეებს დათ­ვურ სამ­სახურს უწევ­დნენ და სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცეს­ში ჩარ­თვას მკაც­რად არ თხოვ­დნენ. ამის გა­მო, ახლა მათ 11 წლის გან­მავ­ლობაში აუთ­ვი­სებელი მა­სა­ლის ერთ წელ­ში სწავ­ლა უჭირთ.

„ა­ქამ­დე ისე მო­ვე­დი, წიგ­ნი არ გა­და­მიშ­ლი­ა. მაგ­რამ გაკ­ვე­თი­ლებს არ ვაც­დენ­დი და არც დის­ციპ­ლი­ნას ვარ­ღვევ­დი. თუ ჩვე­ნი სწავ­ლა უნ­დო­დათ, თა­ვი­დან­ვე მი­­ღოთ ზო­მები. ახლა სკო­ლი­სა და სა­კუ­თარ ავ­ტო­რი­ტეტს უფრთხილ­დებიან და ჩვენ­ზე არა­ვინ ფიქ­რობს. მე ყოველ­დღე მი­რე­კა­ვენ სახლში და საბუთების გა­ტა­ნას მო­ითხოვენ. ხელი უნ­და მო­ვა­წე­რო დო­კუ­მენტს, ვი­თომ ჩე­მი ნებით გა­მაქვს საბუთები. ერთ-ერ­თმა მას­წავ­ლებელ­მა ისიც მითხრა, სკო­ლა­ში რომ ია­რო, შე­ფა­სებას მა­ინც არ მოგ­ცემ და გა­მოც­დებზე ვერ გახვა­ლო. ჩემ­მა კლა­სელ­მა უკ­ვე მო­­წე­რა ხელი საბუთების გა­ტა­ნის შე­სახებ, მაგ­რამ მე ამის გა­კე­თებას არ ვა­პი­რებ" - ამბობს გი­ორ­გი ბარა­მი­ა.

ბარა­მი­ას თქმით, გა­სულ წელს ატეს­ტა­ტის აღება მოს­წავ­ლეებს არ გა­ჭირ­ვებიათ. რო­გორც ის ამბობს, მხოლოდ ოთხმა მე­თორ­მე­ტეკ­ლა­სელ­მა ვერ გა­და­ლახა ბარი­­რი, თუმ­ცა ამის გა­მო პა­სუხიც არა­ვის­თვის მო­უთხოვი­ათ.

„ა­ტეს­ტა­ტი ისეთ­მა მოს­წავ­ლე­ეებმა აი­ღეს, წიგ­ნი რომ არ ჰქონ­დათ გა­დაშ­ლი­ლი. გა­სულ წელს დი­რექ­ტო­რი ახალი და­ნიშ­ნუ­ლი იყო და საყვე­დურ­საც ვე­რა­ვინ ეტყოდა. მიმ­დი­ნა­რე წელს კი მდგო­მა­რეობა შე­იც­ვა­ლა. ყვე­ლა სა­კუ­თარ თავს უფრთხილ­დება," - ამბობს გი­ორ­გი ბარა­მი­ა.

მოს­წავ­ლე­თა გა­რიცხვის ფაქ­ტებთან და­კავ­ში­რებით სკო­ლებში ღი­ად არა­ვინ საუბრობს. უფ­რო მე­ტიც, სკო­ლის ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ის წარ­მო­მად­გენ­ლები სიტყვა „გა­რიცხვას" არ ახსე­ნებენ და საუბარს მი­მარ­თუ­ლებას უც­ვლი­ან.

№37-ე სკო­ლის დი­რექ­ტო­რის მო­ვა­ლეობის შემ­სრუ­ლებელი მა­ია კვი­ნი­კა­ძე პა­სუხის­მგებლობის ტვირთს მოს­წავ­ლეებსა და მათ მშობლებს აკის­რებს. აღ­ნიშ­ნულ სა­კითხთან და­კავ­ში­რებით­ მან სხვა სკო­ლებისათ­ვის მი­მარ­თვა გვირ­ჩი­ა. თა­ვის მხრივ, დი­რექ­ტო­რი თავს იმარ­თლებს და ამბობს, რომ სკო­ლა­ში მოს­ვლის დღი­დან მოს­წავ­ლე­თა გა­ნათ­ლების დო­ნის ამაღ­ლებაზე ზრუ­ნავს.

„თუ მოს­წავ­ლე სა­­ტეს­ტა­ტო გა­მოც­დებს ვერ ჩააბარებს, ეს რა თქმა უნ­და, ცუ­დად მოქ­მე­დებს სკო­ლის რე­­ტინ­გზე. მე­­რე მხრივ, მოს­წავ­ლეების წას­ვლით სკო­ლის ბიუჯეტი მცირ­დება. მირ­ჩევ­ნი­ა, სახელ­მწი­ფომ არ და­მა­ფი­ნან­სოს, მაგ­რამ არც ერ­თი ასე­თი ბავ­შვი მყავ­დეს. რაც ამ სკო­ლა­ში მო­ვე­დი, ვცდი­ლობ, მოს­წავ­ლეებს ავუხსნა საქ­მის ვი­თა­რება, თი­თო­­ულ მშობელს ვიბარებ და ინ­დი­ვი­დუ­­ლუ­რად ვე­საუბრები. ეს ბავ­შვები აქამ­დე ასე მო­ვიდ­ნენ და ახლა ვერ ეგუებიან ცვლი­ლებებს," - ამბობს სკო­ლის დირექტორის მოვალეობის შემსრულებელი მა­ია კვი­ნი­კა­ძე.

მოს­წავ­ლე­თა გა­რიცხვის ფაქტს უარყოფს ქუ­თა­­სის №19 საჯარო სკო­ლის დი­რექ­ტო­რის მო­ვა­ლეობის შემ­სრუ­ლებელი ირ­მა კლდი­აშ­ვი­ლი. მი­სი თქმით, №19 სკო­ლა­ში მსგავ­სი რამ არ მომხდა­რა. თუმ­ცა, ამ დრო­­სათ­ვის გა­ურ­კვე­ვე­ლია 36 მე­თორ­მე­ტეკ­ლა­სე­ლი­დან რამ­დე­ნი შეძ­ლებს სა­­ტეს­ტა­ტო გა­მოც­დებზე გას­ვლას. მა­თი რიცხვი მიმ­დი­ნა­რე წლის მარ­ტში გა­ირ­კვე­ვა, რო­დე­საც სკო­ლა­ში სა­დი­რექ­ციო ტეს­ტი­რების შე­დე­გებს შეაჯამებენ. ეს უკა­ნას­კნე­ლი ყოვე­ლი თვის ბოლოს, სა­­ტეს­ტა­ტო გა­მოც­დებზე ჩა­საბარებელ რვა­ვე სა­გან­ში ტარ­დება.

არ­სებული ინ­ფორ­მა­ცი­ით, მო­რი­გი ზო­გად­სა­გან­მა­ნათ­ლებლო და­წე­სებულება, რომ­ლის მე­თორ­მე­ტეკ­ლა­სელ­თა რიცხვმა კვე­ცა გა­ნი­ცა­და, ქუ­თა­­სის №17 საჯარო სკო­ლა­ა. და­წე­სებულებაში არ­სებული 3 მე-12 კლა­სი­დან ამ ეტაპ­ზე მხოლოდ ერ­თი კლა­სი გა­ნაგ­რძობს ფუნ­ქცი­­ნი­რებას, რად­გან მოს­წავ­ლეების ნა­წი­ლი გა­­რიცხა, ნა­წი­ლიც კი­დევ კერ­ძო სკო­ლებში გა­და­ვი­და სას­წავ­ლებლად. აღ­ნიშ­ნუ­ლი და­წე­სებულების ერთ-ერ­თი მოს­წავ­ლის თქმით (მის ვი­ნაობას შეგ­ნებულად არ ვა­სახელებთ), სკო­ლის ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ამ საბუთები ისე გა­­ფორ­მა, თით­ქოს მოს­წავ­ლეებმა სკო­ლა სა­კუ­თა­რი სურ­ვი­ლის სა­ფუძ­ველ­ზე და­ტო­ვეს.

„სი­ნამ­დვი­ლე­ში ისი­ნი აი­ძუ­ლეს სკო­ლი­დან წა­სუ­ლიყვნენ," - ამბობს მოს­წავ­ლე.

№17 საჯარო სკო­ლი­დან და­მამ­თავ­რებელი კლა­სის მოს­წავ­ლე­თა წმენ­დის ფაქტს ადას­ტუ­რებს მშობელი ლა­ლი ქო­დუ­ა. მი­სი თქმით, მოს­წავ­ლეებს სკო­ლის და­ტო­ვება გა­სუ­ლი წლის დე­კემბერ­ში, პირ­ვე­ლი სე­მეს­ტრის დას­რუ­ლების შემ­დეგ აი­ძუ­ლეს.

„მოს­წავ­ლეებს ისე ესაუბრეს, რომ ვინც არ სწავ­ლობდა, მა­თი ნა­წი­ლი წა­ვი­და. ნა­წი­ლი კერ­ძო სკო­ლა­ში გა­და­ვი­და. მეც იქ წა­ვიყვა­ნე ჩე­მი შვი­ლი, რად­გან მომ­ზა­დების სა­შუ­­ლება ექ­ნება. რამ­დე­ნი­მე მოს­წავ­ლე გა­მო­საც­დე­ლი ვა­დით და­ტო­ვეს, მაგ­რამ რა უნ­და ის­წავ­ლონ იმ­დე­ნი, რომ გა­მოც­დები ჩააბარონ," - ამბობს ლა­ლი ქო­დუ­ა.

№17 საჯარო სკო­ლის დი­რექ­ტო­რი ირი­ნე ჯგე­რე­ნა­ია ქუ­თა­­სის სა­გან­მა­ნათ­ლებლო რე­სურ­ს-ცენ­ტრი­სა და გა­ნათ­ლების სა­მი­ნის­ტროს მხრი­დან ნებარ­თვის გა­რე­შე მე­დი­ას­თან არ ურ­თი­ერ­თობს. თა­ვად სა­მი­ნის­ტროს პო­ზი­ცია კი ასე­თი­ა: „გა­ნათ­ლება და მი­სი და­მა­დას­ტუ­­რებელი ატეს­ტა­ტი აუ­ცი­ლებელი­ა. სკო­ლის იმიჯი სა­­ტეს­ტა­ტო გა­მოც­დებზე ნაჩ­ვე­ნები სა­ერ­თო სუ­რა­თით ფას­დება. თუ ეს სუ­რა­თი კარ­გი­ა, სკო­ლა წახალის­დება. არა­და­მაკ­მაყოფი­ლებელი სუ­რა­თის შემთხვე­ვა­ში კი მის მი­მართ სან­ქციები გა­ტარ­დება," - ამბობს სა­მი­ნის­ტროს სა­ზო­გა­დოებას­თან ურ­თი­ერ­თობის სამ­სახურის ხელ­მძღვა­ნე­ლი ნი­ნო პოდჟერ­სკა­­ა.

რო­გორც ცნობილი ხდება, სა­­ტეს­ტა­ტო გა­მოც­დებზე გა­სას­ვლე­ლად მოს­წავ­ლეები კერ­ძო სკო­ლებშიც გა­და­ირ­ჩე­ვი­ან. კერ­ძო სკო­ლა „21-ე სა­­კუ­ნეს" დი­რექ­ტო­რის შო­რე­ნა ჭე­ლიშ­ვი­ლის თქმით, მათ გა­ნათ­ლების სა­მი­ნის­ტრო ისე­თი­ვე მოთხოვ­ნებს უყენებს, რო­გორც საჯარო სკო­ლებს.

„ჩვენ­თან მიმ­დი­ნა­რეობს პრო­ფი­ლუ­რი სწავ­ლება. მოს­წავ­ლეები ჯგუ­ფებში იმის მიხედ­ვით ერ­თი­ან­დებიან, ვის რა პრო­ფე­სია სურს და რო­მე­ლი საგ­ნები სჭირ­დება. შე­ფა­სებაც მკაც­რი­ა. 56 მე­თორ­მე­ტეკ­ლა­სე­ლი გვყავს, მაგ­რამ 6 ვერ გა­ვა გა­მოც­და­ზე და ვერც ატეს­ტატს მი­­ღებს," - ამბობს დი­რექ­ტო­რი.

სა­ქარ­თვე­ლოს გა­ნათ­ლებისა და მეც­ნი­­რების სა­მი­ნის­ტრო­ში აცხადებენ, რომ თუ მოს­წავ­ლეები უმაღ­ლეს სას­წავ­ლებელ­ში არ ჩააბარებენ, შე­უძ­ლი­ათ პრო­ფე­სი­ის და­სა­უფ­ლებლად სწავ­ლა პრო­ფე­სი­ულ სას­წავ­ლებლებში გა­ნაგ­რძონ.

ქრისტინა ქარჩხაძე

No comments:

Post a Comment