ქუთაისში, გორის უბნის მიმართულებით ადგილობრივი თვითმმართველობა ახალი საქალაქო ტრანსპორტის დანიშვნას გეგმავს, რის გამოც, შესაძლოა უკვე დასაქმებულმა პირებმა სამსახური დაკარგონ.
გორის უბნის მიმართულებით ოთხ სატრანსპოტო ხაზს ამჟამად რვა ერთეული „გაზ-24"-ის მარკის ავტომობილი ემსახურება. სხვა მარკის ავტომობილები მგზავრთა გადაყვანას მოუწესრიგებელი გზის გამო ვერ ახერხებენ. მგზავრობის ღირებულება 50 თეთრს შეადგენს. „გაზ-24"-ის მარკის ავტომობილზე დასაქმებულ თითოეულ მძღოლს ყოველდღიურად, ადგილობრივი ბიუჯეტში მოსაკრებლის სახით 5 ლარი შეაქვს. მათი ე.წ სადისპეჩერო „წითელ ხიდზეა" განთავსებული.
გორის დასახლებაში მცხოვრები მოსახლეობის ტრანსპორტირებას კომპანია „ავტოტრანსკორპორაცია" უზრუნველყოფს. აღნიშნულმა ფირმამ 2009 წელს ქუთაისის მერის მიერ გამოცხადებული ტენდერში ყოველგვარი კონკურენციის გარეშე მოიგო და დღემდე ასრულებს დაკისრებულ მოვალეობას. „ფაქტიურად სხვა კომპანია არც იყო წარმოდგენილი. არავინ გამოჩნდა ისეთი, ვინც გორის მიმართულებით ტრანსპორტის გაყვანას უზრუნველყოფდა", - ამბობს მერიის ტრანსპორტის სამსახურის უფროსი ვალერი კლდიაშვილი.
ტრასნპორტის სამსახურში აცხადებენ, რომ გორის უბნის მიმართულებით საქალაქო ტრანპორტში ცვლილებები მას შემდეგ განხორციელდება, როდესაც გორაზე არსებული გზის საფარი მოწესრიგდება. „ველოდებით გზის კაპიტალურ შეკეთებას. როგორც კი პრობლემა აღმოიფხვრება, გამოვაცხადებთ ტენდერს", - აღნიშნა ვალერი კლდიაშვილმა.
მოსალოდნელი ცვლილებების შესახებ გორის უბნის მიმართულებით დასაქმებული მძღოლები ინფორმაციას არ ფლობენ. ამ დრომდე არაფერი იციან გადამზიდავი კომპანიის წარმომადგენლებაც. „ამის შესახებ არ მსმენია. წინასწარ ვერ გეტყვით, მივიღებ თუ არა მონაწილეობას გამოცხადებულ ტენდერში", - ამბობს „ავტოტრანსკორპორაციის" დირექტორი დავით მატარაძე. კომპანიის მიერ დასაქმებული მძღოლები შიშობენ, რომ ტენდერის ჩატარების შემდეგ, მათ ახალი სატრანსპორტო საშუალებებით ჩაანაცვლებენ. „თუ ასე მოხდა, სამსახურის გარეშე დავრჩებით. ხოლო თუ გზა არ დაიგო, ჩვენს გარდა მგზავრთა გადაყვანას ვერცერთი სხვა გადამზიდავი ვერ შეძლებს," - ამბობს მძღოლი გიგლა ჯიშკარიანი.
ტრანსპორტის სამსახურში აცხადებენ, რომ ტენდერში მონაწილეობის შესაძლებლობა „ავტოტრანსკორპორაციასაც" ექნება. პირობების დაკმაყოფილების შემთხვევაში გამარჯვებასაც შეძლებს.
მანამდე კი, ადგილობრივმა თვითმმართველობამ გორის დასახლებაში გზის რეაბილიტაციაზე უნდა იზრუნოს, რასაც მოსახლეობა წლებია, ითხოვს. „უზარმაზარი ორმოებია და ასფალტი ამოცვენილია. ამ გზაზე სხვა რა მანქანა ამოვა? მართალია, უკვე ანტიკვარად ქცეული „გაზ-24"-ის მგზავრობა არაკომფორტულია, მაგრამ საერთოდ რომ არაფერი იყოს, მაინც ეს სჯობს", - ამბობს გორის დასახლებაში მცხოვრები ნუნუ ამბროლაძე.
გორკის ქუჩის მოსახლეობა მწყობრიდან გამოსული გზის გამო შექმნილ სხვა პრობლემებზეც საუბრობს. მათი თქმით, მწვავედ დგას დასუფთავების საკითხი, რადგან: „მოუწესრიგებელი გზის გამო, დასუფთავების მანქანა თვეში ერთხელ, ან ორ თვეში ერთხელ ამოდის. უფრთხიან ტექნიკის დაზიანებას", - ამბობს გორკის გუჩაზე მცხოვრები ქებარ გრძელიშვილი.
კონკრეტულად, როდის გადაწყდება გორის დასახლებაში შექმნილი პრობლემათა გრძელი ჩამონათვალი, ამის შესახებ უქმერიონის მაჟორიტარ დეპუტატს კახა ნემისწვერიძეს დავუკავშირდით. თუმცა, პირადი პრობლემების მიზეზით, მასთან შეხვედრა ვერ შედგა.
სამაგიეროდ, ქუთაისის 2012 წლის ბიუჯეტში აღნიშნულია, რომ გზების რეაბილიტაციისათვის 500 ათასი ლარია გამოყოფილი. „ქალაქის ქუჩების კეთილმოწყობის გაუმჯობესებისათვის პირველ რიგში, უნდა შეირჩეს პრიორიტეტული ქუჩები (რომლებსაც უფრო მეტი დატვირთვა აქვს), დამუშავდეს მათი კაპიტალურად შეკეთების ღონისძიებები, აღდგენის სამუშაოები შესრულდეს დროულად და მაღალხარისხოვნად. ამის პარალელურად უნდა მიმდინარეობდეს ადრე შეკეთებული ქუჩების საექსპლუატაციო სამუშაოები (ორმოული შეკეთება)", - აღნიშნულია 2012 წლის ბიუჯეტის განსახორციელებელ ღონისძიებათა ნუსხაში. ბიუჯეტში ქუჩების დამცავი კედლების მოწყობისათვის დამატებით 200 ათასი ლარია ჩადებული. ასევე, მითითებულია ის ქუჩები, სადაც დაუყონებლივ უნდა განხორციელდეს დამცავი კედლების შეკეთება. მათ შორის არის გორის დასახლების რამდენიმე ქუჩაც: ლესელიძის ქუჩის მე-5 შესახვევის N16 და N44, ვაჟა ფშაველას N27, ასლანიკაშვილი-ჩანჩიბაძის ქუჩების გადაკვეთა და ქეთევან წამებულის N4.
ქუთაისის თვითმმართველობაში საუბრობენ, რომ ადგილობრივი ბიუჯეტი სრულად ვერ უზრუნველყოფს ქალაქში გზების რეაბილიტაციას. მერიაში რეგიონალური განვითარების ფონდის იმედზე არიან, რომელმაც ქუთაისის შიდა გზების რეაბილიტაციისათვის მარტისთვის რამდენიმე მილიონი ლარი უნდა გადმორიცხოს. „რა თქნმა უნდა ეს საკმარის არ არის პრობლემების გადასაჭრელად. მხოლოდ გორის დასახლების გზის სრულიად რეაბილიტაციას 8 მილიონი სჭირდება. ამიტომ მხოლოდ პრიორიტრეტული უბნები გაკეთდება, მათ შორის გორის დასახლებაში," - აღნიშნა მერიის კეთილმოწყობის სამსახურის უფროსმა ლევან ჭანჭალეიშვილმა.
თეონა ხარაბაძე
No comments:
Post a Comment